هوشمندسازی GS Board - جی اس برد بهترین تجهیزات هوشمند سازی ایران از نظر نوع فن آ وری - نوع تجهیزات - پشتیبانی و ... tag:http://gsboard.ir 2018-04-21T09:57:10+01:00 mihanblog.com هوشمندسازی همه مراکز آموزشی حداکثر تا 2 سال آینده 2013-07-25T23:08:54+01:00 2013-07-25T23:08:54+01:00 tag:http://gsboard.ir/post/48 Sadegh Akbari هوشمندسازی همه مراکز آموزشی حداکثر تا 2 سال آینده3 مرداد 1392مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از هوشمندسازی همه مراکز آموزشی حداکثر تا 2 سال آینده خبر داد وی همچنین درباره اجرای طرح استفاده از تبلت دانش آموزی در مدارس شهر تهران، گفت: خرید این تبلت ها را به شرکت های تولیدی داخلی سفارش داده ایم و اعتبار آن تامین شده است. معلمان نیز درحال آموزش هستند. یزدیخواه افزود: این تبلت ها بدون نیاز اتصال به اینترنت قابل استفاده است و دانش آموزان برای استفاده از آن کاملا خودکفا هستند؛ این تبلت ها نوعی کیف الکتر هوشمندسازی همه مراکز آموزشی حداکثر تا 2 سال آینده
3 مرداد 1392



مدیر کل آموزش و پرورش تهران | هوشمند سازی مدارس | تبلت دانش آموزی | کیف الکترونیکی | مراکز هوشمند | طرح مدارس هوشمند
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از هوشمندسازی همه مراکز آموزشی حداکثر تا 2 سال آینده خبر داد وی همچنین درباره اجرای طرح استفاده از تبلت دانش آموزی در مدارس شهر تهران، گفت: خرید این تبلت ها را به شرکت های تولیدی داخلی سفارش داده ایم و اعتبار آن تامین شده است. معلمان نیز درحال آموزش هستند. یزدیخواه افزود: این تبلت ها بدون نیاز اتصال به اینترنت قابل استفاده است و دانش آموزان برای استفاده از آن کاملا خودکفا هستند؛ این تبلت ها نوعی کیف الکترونیکی است. مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران همچنین در پاسخ به پرسشی درباره هوشمندسازی همه مدارس شهر تهران ابراز امیدواری کرد، همه مراکز آموزشی حداکثر تا 2 سال آینده هوشمند شوند.
]]>
تبلیغاتی 2013-05-25T13:31:20+01:00 2013-05-25T13:31:20+01:00 tag:http://gsboard.ir/post/47 Sadegh Akbari اس ام اس، اس ام اس رایگان، اس ام اس مجانی، اس ام اس ایرانسل، اس ام اس رایگان ایرانسل، اس ام اس مجانی ایرانسل، اس ام اس ایرانسل رایگان، اس ام اس ایرانسل مجانی، رایگان ایرانسل اس ام اس، مجانی ایرانسل اس ام اس، ایرانسل اس ام اس رایگان، ایرانسل اس ام اس مجانی، اس ام اس همراه اول، اس ام اس رایگان همراه اول، اس ام اس مجانی همراه اول، اس ام اس همراه اول رایگان، رایگان همراه اول اس ام اس، همراه اول اس ام اس رایگان،&nb ارسال پیامک گروهی | ارسال پیامک کشوری | ارسال پیامک به پیش شماره | ارسال پیامک به شهرستان | ارسال اس ام اس گروهی | ارسال اس ام اس کشوری | ارسال اس ام اس به پیش شماره | ارسال اس ام اس به شهرستان | نرم افزار رایگان پیامک | نرم افزار رایگان ارسال پیام کوتاه

اس ام اس، اس ام اس رایگان، اس ام اس مجانی، اس ام اس ایرانسل، اس ام اس رایگان ایرانسل، اس ام اس مجانی ایرانسل، اس ام اس ایرانسل رایگان، اس ام اس ایرانسل مجانی، رایگان ایرانسل اس ام اس، مجانی ایرانسل اس ام اس، ایرانسل اس ام اس رایگان، ایرانسل اس ام اس مجانی، اس ام اس همراه اول، اس ام اس رایگان همراه اول، اس ام اس مجانی همراه اول، اس ام اس همراه اول رایگان، رایگان همراه اول اس ام اس، همراه اول اس ام اس رایگان، همراه اول اس ام اس مجانی، sms، sms رایگان، sms مجانی، sms ایرانسل، sms رایگان ایرانسل، sms مجانی ایرانسل، sms ایرانسل رایگان، sms ایرانسل مجانی، رایگان ایرانسل sms، مجانی ایرانسل sms، ایرانسل sms رایگان، ایرانسل sms مجانی، sms همراه اول، sms رایگان همراه اول، sms مجانی همراه اول، sms همراه اول رایگان، sms همراه اول مجانی، رایگان همراه اول sms، مجانی همراه اول sms، همراه اول sms رایگان، همراه اول sms مجانی، 
]]>
قابل توجه خانواده بزرگ GS-Board ، GS-Pad 2013-04-24T14:44:24+01:00 2013-04-24T14:44:24+01:00 tag:http://gsboard.ir/post/46 Sadegh Akbari قابل توجه خانواده بزرگ GS-Board ، GS-Padدر آستانه برگزاری جشنواره فن آوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش مورخ 7/2/92 لغایت 10/2/92 و با توجه به اهمیت ملی هوشمند سازی مدارس و حضور پرتوان این شرکت در این جشنواره و نیز انتقال دانش فنی میان نمایندگان محترم ، فرصت مناسبی برای حضور سبز شما عزیزان است تا بار دیگر با نمایش توانمندی های واقعی خانواده بزرگ GS در زمینه هوشمند سازی مدارس بتوانیم محصولا ت جدید و ظرفیت های خودمان را بیان داریم و نیز توجه عمومی به ویژه دست اندر کاران وزارت آ قابل توجه خانواده بزرگ GS-Board ، GS-Pad
جی اس پد جی اس برد در نمایشگاه هوشمند سازی تهران محل دائمی نمایشگاههای بین المللی
در آستانه برگزاری جشنواره فن آوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش مورخ 7/2/92 لغایت 10/2/92 و با توجه به اهمیت ملی هوشمند سازی مدارس و حضور پرتوان این شرکت در این جشنواره و نیز انتقال دانش فنی میان نمایندگان محترم ، فرصت مناسبی برای حضور سبز شما عزیزان است تا بار دیگر با نمایش توانمندی های واقعی خانواده بزرگ GS در زمینه هوشمند سازی مدارس بتوانیم محصولا ت جدید و ظرفیت های خودمان را بیان داریم و نیز توجه عمومی به ویژه دست اندر کاران وزارت آموزش و پرورش را به سوی محصولات GS-Board و GS-Pad جلب نماییم .همچنین بازتابهای ملی این رویداد علمی می تواند یک فرصت مناسب برای عرضه محصولات جدید و نیز انتقال فناوری های نوین هوشمند سازی بین متولیان آموزشی کشور باشد .

 وعده ما : تهران -بزرگراه شهید چمران- محل دائمی نمایشگاه هایی بین اللملی تهران- سالن 14 و 15 غرفه 59
]]>
تقدیر معاون اول رئیس جمهور از آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور 2013-03-17T14:16:22+01:00 2013-03-17T14:16:22+01:00 tag:http://gsboard.ir/post/45 Sadegh Akbari به دلیل خدمت‌رسانی به مناطق محروم در روستاها انجام شد؛تقدیر معاون اول رئیس جمهور از آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشورخبرگزاری پانا: معاون اول رئیس جمهور در نامه ای از خدمت رسانی شایسته وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به مناطق محروم در روستاها تقدیر کرد.۱۳۹۱ سه شنبه ۲۲ اسفند ساعت 14:42 به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، "محمدرضا رحیمی" معاون اول رئیس جمهور از زحمات وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تجلیل و قدردانی کرد.در نامه به دلیل خدمت‌رسانی به مناطق محروم در روستاها انجام شد؛

تقدیر معاون اول رئیس جمهور از آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور

خبرگزاری پانا: معاون اول رئیس جمهور در نامه ای از خدمت رسانی شایسته وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به مناطق محروم در روستاها تقدیر کرد.

۱۳۹۱ سه شنبه ۲۲ اسفند ساعت 14:42 

Hl,ca , \v,va و  \hkh  و hvl 'sjv

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، "محمدرضا رحیمی" معاون اول رئیس جمهور از زحمات وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تجلیل و قدردانی کرد.

در نامه ای که از سوی معاون اول رئیس جمهور خطاب به رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ارسال شده، از موفقیت های به دست آمده در عرصه ساخت و تجهیز مدارس و مجتمع های شبانه روزی در روستاهای کشور تجلیل شده است.

در متن نامه محمدرضا رحیمی آمده است: بر خود وظیفه می دانم به پاسداشت تلاش های شبانه روزی شما در جهت عمران و آبادانی روستاها و تامین آینده‌ای امن‌تر و سعادتمندانه‌تر و بهبود سطح زندگی در روستاها، از خدمات درخور تحسین جنابعالی تقدیر و تشکر نمایم.

همچنین در نامه سید عباس پور هاشمی، مشاور معاون اول رئیس جمهور و سرپرست مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز از زحمات وزارت آموزش و پرورش در ارتقا سطح آموزشی دانش آموزان روستایی و با عنایت به افتتاح هم زمان 4600 پروژه عمرانی روستایی از وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تجلیل و قدردانی شده است.
]]>
تعیین 29 میلیارد تومان بودجه برای هوشمندسازی مدارس در لایحه بودجه92 2013-03-17T14:12:38+01:00 2013-03-17T14:12:38+01:00 tag:http://gsboard.ir/post/44 Sadegh Akbari رئیس مركز آمار و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش خبر داد:تعیین 29 میلیارد تومان بودجه برای هوشمندسازی مدارس در لایحه بودجه92خبرگزاری پانا:  رئیس مركز آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات از تعیین 29 میلیارد تومان بودجه برای هوشمند سازی و فناوری مدارس در سال 92 خبر داد.۱۳۹۱ شنبه ۱۹ اسفند ساعت 16:14 به گزارش سرویس آموزش وپرورش پانایوسف نوری با اعلام این خبر اظهاركرد: از سوی دولت مبلغ 29 میلیارد تومان در ردیف بودجه برای هوشمندسازی و فناوری مدارس در لایحه بودجه 92 تعیین شده است.وی با اشاره به این رئیس مركز آمار و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش خبر داد:

تعیین 29 میلیارد تومان بودجه برای هوشمندسازی مدارس در لایحه بودجه92

بودجه آموزش و پرورش  ,  بودجه مدارس , بودجه هوشمندسازی مدارس  ,  تخته هوشمند
خبرگزاری پانا:  رئیس مركز آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات از تعیین 29 میلیارد تومان بودجه برای هوشمند سازی و فناوری مدارس در سال 92 خبر داد.
۱۳۹۱ شنبه ۱۹ اسفند ساعت 16:14 

به گزارش سرویس آموزش وپرورش پانا
یوسف نوری با اعلام این خبر اظهاركرد:
از سوی دولت مبلغ 29 میلیارد تومان در ردیف بودجه برای هوشمندسازی و فناوری مدارس در لایحه بودجه 92 تعیین شده است.

وی با اشاره به این ردیف بودجه افزود :
 امیدواریم این ردیف بودجه با توجه به اهمیت موضوع برای آموزش وپرورش و تاثیر بسیاری زیاد آن در امر آموزش توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و حتی افزایش یابد.
]]>
انقلاب در گچ و تخته با ورود تکنولوژی‌های پیشرفته به مدارس/سابقه هوشمندسازی در ایران از 1380 2013-03-17T14:04:25+01:00 2013-03-17T14:04:25+01:00 tag:http://gsboard.ir/post/43 Sadegh Akbari انقلاب در گچ و تخته با ورود تکنولوژی‌های پیشرفته به مدارس/سابقه هوشمندسازی در ایران از 1380خبرگزاری پانا: برای همگام بودن با قافله علمی جهان، باید نوع جدیدی از آموزش همراه با تکنولوژی ها و فناوری های نوین را در سطح مدارس دنبال کرد.۱۳۹۱ چهارشنبه ۹ اسفند ساعت 07:20 به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، جوامع بشری با سرعت و شتاب بالایی به سمت فناوری های نوین و استفاده از رایانه مطابق علم روز حرکت می کنند و سعی دارند در کسب علم و تکنولوژی های پیشرفته از هم سبقت گیرند.  در قرن 21 انجا انقلاب در گچ و تخته با ورود تکنولوژی‌های پیشرفته به مدارس/سابقه هوشمندسازی در ایران از 1380


خبرگزاری پانا: برای همگام بودن با قافله علمی جهان، باید نوع جدیدی از آموزش همراه با تکنولوژی ها و فناوری های نوین را در سطح مدارس دنبال کرد.

۱۳۹۱ چهارشنبه ۹ اسفند ساعت 07:20 
joji i,alkn - برد هوشمند - انتقلابی در صنعت گچ و تخته - هوشمند سازی - هوشمند سازی مدارس استثنایی - هوشمند سازی مدارس ابتدایی

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، جوامع بشری با سرعت و شتاب بالایی به سمت فناوری های نوین و استفاده از رایانه مطابق علم روز حرکت می کنند و سعی دارند در کسب علم و تکنولوژی های پیشرفته از هم سبقت گیرند.
 
 در قرن 21 انجام اکثر امور و مشاغل نیاز به دانش و مهارت های کامپیوتری دارد. برای همگام بودن با عرصه تکنولوژی های پیشرفته، نوع جدیدی از آموزش را باید دنبال کرد که تفاوت قابل ملاحظه ای با آموزش های سنتی دارد.
 
وزارت آموزش و پرورش هر کشوری، به عنوان اولین و بنیادی ترین محیط یاددهی – یادگیری می تواند در این امر به نحو مثبت و ارزنده ای وارد شود و با وارد کردن علم روز و فناوری های نوین به کلاس های درس در این عرصه به ایفای نقش بپردازد.
 
در سالهای اخیر موضوع مدارس هوشمند به صورت جدی تر دنبال و بحث های زیادی درباره اهمیت این موضوع مطرح می شود.
 
به گزارش پانا، مدرسه هوشمند یک مدرسه و محیط آموزشی فیزیکی است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری رایانه است و محتوای اکثر دروس الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن نیز هوشمند است.
 
i,alknshcd , هوشمند سازی ,  برد هوشمند
 
در مدارس معمولی، طرح درس معلم شامل مجموعه ای از دستورالعمل ها، برنامه های درسی، سؤالات تمرینات اضافه، امتحانات کلاسی و ... می شود. اما در مدارس هوشمند علاوه بر این موارد، معلم از مواد آموزشی چندرسانه ای شامل فیلم، عکس، صدا، اسلاید و ... استفاده می کند تا کیفیت و ماندگاری آموزش را ارتقا بخشد.
 
توجه و نگاه به مقایسه سطحی مدارس معمولی و مدارس هوشمند، اهمیت و ضرورت وجود مدارس هوشمند و استفاده از تکنولوژی های روز در مدارس را به خوبی نشان می دهد.
 
طبیعی است فردی که از همان ابتدای دوران تحصیل خود همراه و همگام با علم و دانش روز از فناوری های نوین و ارتباطات به نحو مثبت و مطلوب بهره برده باشد، از قافله جامعه جهانی عقب نخواهد ماند.
 
کشور مالزی در سال 1998 برای نخستین بار مدارس هوشمند را در نظام آموزش و پرورش راه اندازی کرد.
 
هوشمندسازی مدارس در ایران از سال 1380
fvn i,alkn , برد هوشمند ,  جی اس برد  ,  gs board
 
یادآور می شود؛ شورای عالی آموزش و پرورش کشور ما نیز در سال 1380 موضوع مدارس هوشمند را برای نخستین بار مطرح کرد که با تایید و تصویب در این شورا مقرر شد از سال 81 این مدارس راه اندازی شوند، اما به دلایلی کار متوقف شد تا اینکه با تامین اعتبار و تصویب مجدد مقرر شد به تدریج هوشمندسازی مدارس انجام شود.
 
با رونمایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در آذرماه سال 1390 و اجرایی شدن نظام آموزشی 3-3-6 موضوع هوشمند سازی مدارس به صورت پررنگ تر در دستور کار قرار گرفت. در همین راستا آموزش و پرورش به نوبه خود با وارد کردن فناوری های ارتباطی در این عرصه تلاش کرده تا حداکثر بهره برداری را از این دستاورد بشری داشته باشد.
 
 
"حمیدرضا حاجی بابایی" وزیر آموزش و پرورش درخصوص هوشمند سازی مدارس می گوید: ایجاد مدارس هوشمند از کارهای اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، هوشمند سازی مدارس یکی از برنامه های دولت است که در مقابله با بازی های رایانه ای مخرب در میان دانش آموزان بسیار موثر خواهد بود.
 
وی معتقد است هوشمندسازی مدارس، به دانش آموزان این فرصت را می دهد تا بتوانند در محیط مدرسه از امکانات و فناوری های جدید ونوین در مسیر درس، تحقیق و پژوهش استفاده کنند.
 
به گفته وزیر آموزش و پرورش، در حال حاضر 33 هزار مدرسه در سراسر کشور به امکانات و فناوری های نوین مجهز شده اند.
 
توجه به هوشمندسازی از مقطع ابتدایی
 
آموزش و پرورش توجه ویژه ای به مقطع ابتدایی دارد و با اجرایی شدن نظام آموزشی 3_3_6 هوشمندسازی پایه ششم ابتدایی در اولویت های برنامه معاونت ابتدایی قرار گرفته است.
 
"فاطمه قربان" معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در خصوص بحث هوشمند سازی مدارس ابتدایی به خبرنگار پانا گفت: معتقدیم که دانش آموز امروز را نمی توانیم با شیوهای سنتی و فقط به روش سخنرانی در کلاس آموزش دهیم.
 
وی ادامه داد: با وجود فناوری های نوین در کلاس طبیعتاً دانش آموز از تمام حواس شنیداری، دیداری، گفتاری و لامسه خود استفاده می کند و در نتیجه یادگیری با تعمیق بیشتری انجام می شود و ماندگارتر می شود.
 
قربان با بیان اینکه دانش آموز از طریق فناوری های نوین آموزش می بیند که به اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا کند، اظهارکرد: هوشمند سازی مدارس کمک می کند تا دانش آموز مهارت استفاده از فناوری های نوین را کسب کند و بدین ترتیب بتواند از اطلاعات و یافته های علمی که از طریق اینترنت و اینترانت به دست می آورد، استفاده کند.
 
وی با بیان اینکه هوشمند سازی مدارس به ارتقای علمی دانش آموز کمک می کند ادامه داد: با این رویکرد هوشمند سازی مدارس را تقریبا از سال 89 شروع کردیم و به مدارس ابتدایی اعلام کردیم تا کار هوشمند سازی را شروع کنند که درادامه اقدامات خوبی هم در این راستا انجام شده است. امسال با توجه به این که درس کار و فناوری برای پایه ششم ابتدایی در نظر گرفته شده بود، الویت را پایه ششم ابتدایی قرار داده بودیم تا آموزش این درس بهتر انجام شود.
 
معاون آموزش ابتدایی با بیان این که تقریبا درصد بالایی از مدارس ابتدایی به امکانات هوشمندسازی مجهز شدند، اظهار کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه همه پایه های مدارس ابتدایی در سراسر کشور هوشمند خواهند شد.
 

 
به گزارش پانا، "ابراهیم سحرخیز" معاون متوسطه آموزش و پرورش نیز بر هوشمندسازی مدارس تأكید کرده و می گوید: در راستای تحول بنیادین، فرآیند یاددهی و یادگیری دانش‌آموزان نیز باید متحول شود.
 
سحرخیز معتقد است، دانش‌آموزان باید در كلاس حداكثر مشاركت را داشته باشند تا كلاس ‌های درس از حالت سستی و كسالت خارج شوند و چهره‌ای پویا و فعال پیدا کنند.
 
وی تفكر و پژوهش محوری را یكی از اهداف سند تحول بنیادین عنوان می کند و می افزاید: هوشمندسازی مدارس همراه با مدیران كارآمد و متعهد فرصت مناسبی در این راستا است و معلمان نیز باید با مطالعه و تحقیق در فرایند آموزش همپای دانش‌آموزان حركت كنند.
 
هوشمندسازی برای دانش آموزان استثنایی
 
دانش آموزان استثنایی بخش عمده ای از نظام تعلیم و تربیت کشور را تشکیل می دهند و بر این اساس آموزش و پرورش کشور هوشمندسازی کلاس های درس این دانش آموزان را مورد توجه بسیار قرار داده است.
 
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا در این خصوص عنوان کرد: به صراحت باید گفت اگر هوشمند سازی برای مدارس عادی یک نیاز است، برای مدارس استثنایی یک ضرورت و اضطرار محسوب می شود. چون دانش آموزان استثنایی از بعضی حواس محروم اند و دچار برخی نواقص جسمی و ظاهری می باشند، لذا هوشمند سازی مدارس باعث تسهیل فرآیند یاددهی و یادگیری این دانش آموزان می شود و دانش آموزان با کیفیت بهتری آموزش می بینند.
 
نامدار عبداللهیان با بیان اینکه به طور جدی به سمت هوشمند سازی مدارس استثنایی حرکت خواهیم کرد، افزود: 112 هزار كودك با نیازهای ویژه در 1400 مدرسه درحال تحصیل هستند و حدود 50 درصد این مدارس تاكنون هوشمند سازی شده است وتلاش می كنیم تا پایان برنامه پنجم توسعه،بقیه مدارس را نیز هوشمندسازی كنیم.
 
تجهیز مدارس عشایری به امکانات هوشمند
 
عبدالرسول شکیبافر" مدیرکل دفتر امور مدارس عشایری درباره همین موضوع به پانا گفت: در سال گذشته برخی از مدارس عشایری به امکاناتی از قبیل تابلو هوشمند، دیتا پروژکتور و امکانات اولیه هوشمند سازی مجهز شدند.
 
وی با بیان اینکه در سال گذشته تعدادی از مدارس عشایری هوشمند شده اند، گفت: حدود 20 درصد از مدارس عشایری که امکانات و زیرساخت های لازم مانند برق، تلفن و تجهیزات ارتباطی را داشتند، به امکانات هوشمند مانند تابلو هوشمند، دیتا پروژکتور مجهز شده اند.
 
شکیبافر افزود: برنامه ریزی هایی جهت هوشمند سازی مدارس عشایری سیار از سال آینده درنظر گرفته شده است و تا پایان برنامه پنجم توسعه به شرط تامین اعتبار تمامی مدارس عشایر هوشمند خواهند شد.
 
مدیرکل دفتر امور مدارس عشایری تصریح کرد: در حال حاضر چون زیرساخت های لازم برای هوشمند سازی در همه مدارس عشایر فراهم نیست، هوشمند سازی به معنای کامل در مدارس عشایری اتفاق نمی افتد، اما هرجایی که امکانش باشد حتماً کارهای لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد.
 
به گفته شکیبافر، دانش آموزان عشایری از ورود فناوری های نوین به کلاس های درسشان بسیار خوب استقبال می کنند، درست است که در منزلشان این امکانات را ندارند، اما داشتن همان امکانات اولیه در مدرسه هم زمینه ساز شکوفایی استعدادها و توانایی های این دانش آموزان می شود.
 
ورود تبلت های دانش آموزی به مدارس

تبلت دانش آموزی ,  تبلت ارزان ,  تبلت ایرانی ,  student tablet , gspad , gs pad tablet
 
به گزارش پانا، موضوع ورود "تبلت های دانش آموزی" به مدارس در دو ماه اخیر از سوی رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش مطرح شده و استفاده از فناوری تبلت به صورت پایلوت در چند مدرسه نمونه شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است.
 
"یوسف نوری" رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره طرح ورود تبلت مدارس می گوید: در راستای اجرای طرح هوشمندسازی مدارس، طرح تبلت آماده و در جلساتی که با حضور مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شده، اجرای آزمایشی این طرح در مدارس تهران مورد بررسی قرار گرفته است.

 
وی در همین باره می افزاید: برای اجرای این طرح از کارشناسان حوزه دانشگاهی و آموزش و پرورش و همچنین معلمان حوزه هوشمندسازی مدارس کمک خواهیم گرفت و چنانچه نظرات مساعد باشد، اولین فاز طرح ورود "تبلت"به مدارس شهر تهران به صورت پایلوت اجرایی می‌شود.
 
نوری همچنین موضوع آزمایشی بودن طرح ورود تبلت به شهر تهران را اعلام و می گوید: «این طرح کاملا آزمایشی اجرا می‌شود تا بازخوردهای آن را بررسی شود، چرا که نتایج جهانی این طرح را احصا کرده‌ایم، اما برای اجرای طرح در گستره بیشتر و تعمیم به همه مدارس، نیازمند اجرای آزمایشی آن در مدارس هستیم.
 
براساس این گزارش، مخاطبین طرح تبلت دانش آموزی حتی الامکان می بایستی از مهارت های لازم برای کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایندهای آموزشی و پرورشی برخوردار باشند.
 
بررسی های انجام شده در سایر کشورها نشان می دهد که استفاده از تبلت در مدارسی که پیش تر از نظر آموزشی قوی بوده اند به معلمان و دانش آموزان کمک کرده است. اما در مدارسی که از قبل دارای ضعف آموزشی بوده اند موجب مزاحمت و اخلال در روند آموزش شده است.
 
ارتقای کیفی کلاس های درس با ورود تکنولوژی های پیشرفته در آموزش و پرورش
 
با دقت و توجه در آنچه که گفته شد، به خوبی می توان به اهمیت و ضرورت مدارس هوشمند پی برد. کاربرد و استفاده از تکنولوژیهای جدید در سیستم آموزش و پرورش، کارآیی کلاسها را افزایش می دهد و ایجاد شیوه یادگیری مداوم در دانش آموزان و یادگیریهای رسمی و غیررسمی خارج از کلاسهای درس را ممکن می سازد.
 
بنابراین لازم است که با فراهم آوردن هماهنگی های لازم و تمهیدات کافی در این رابطه، زمینه بهره مندی نظام آموزشی کشورمان را از منافع این گونه فناوریهای نوین، ایجاد نماییم.
 
با امید آن که با گسترش و اجرایی شدن طرح اینگونه مدارس در سراسر کشور، شاهد حرکت سریع و پویا به سمت هوشمند شدن واقعی آموزش در ایران عزیزمان باشیم.
 
]]>
نوسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس در سال 92 2013-03-17T14:00:13+01:00 2013-03-17T14:00:13+01:00 tag:http://gsboard.ir/post/42 Sadegh Akbari نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛نوسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس در سال 92خبرگزاری پانا: نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: به احتمال زیاد طرح نوسازی سیستم های گرمایشی مدارس با بودجه سال 92 اجرایی می‌شود.۱۳۹۱ دوشنبه ۷ اسفند ساعت 08:12 علی اصغر زارعی، نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا و با اشاره به علت رای نیاوردن استفساریه مربوط به نوسازی سیستم های گرمایشی مدارس، گفت: علت اصلی رای نیاوردن نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

نوسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس در سال 92

نوسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس در سال 92

خبرگزاری پانا: نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: به احتمال زیاد طرح نوسازی سیستم های گرمایشی مدارس با بودجه سال 92 اجرایی می‌شود.

۱۳۹۱ دوشنبه ۷ اسفند ساعت 08:12 

علی اصغر زارعی، نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا و با اشاره به علت رای نیاوردن استفساریه مربوط به نوسازی سیستم های گرمایشی مدارس، گفت: علت اصلی رای نیاوردن دو فوریت این استفساریه، ابهام آمیز بودن تامین منابع مالی آن بود.
 

نماینده تهران افزود: در ابتدای امر تمام نمایندگان موافق این طرح بودند تا مشکل سیستم های گرمایشی مدارس به نحوی حل شود. اما هنگامی که موضوع در صحن علنی مجلس مطرح شد این ابهام به وجود آمد که با توجه به نزدیک بودن پایان سال مالی امکان تامین اعتبارات مورد نیاز این پروژه وجود ندارد.
 

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به پایان سال مالی کمتر از سه هفته باقی مانده است در نظر داریم تا مسائل مربوط به این طرح  را در بودجه سال آینده پیگیری کنیم تا اعتبار جداگانه ای در کمیسون به این طرح اختصاص یابد.
 
]]>
الکترونیکی شدن تمام مکاتبات آموزش و پرورش تا پایان شهریور92/حذف کاغذ از سیستم اداری تعلیم و تربیت 2013-03-17T13:52:35+01:00 2013-03-17T13:52:35+01:00 tag:http://gsboard.ir/post/41 Sadegh Akbari رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش به پانا خبر داد: خبرگزاری پانا: رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش از حذف شدن کاغذ در سیستم اداری آموزش و پرورش تا پایان شهریورماه سال 92 خبر داد.۱۳۹۱ یکشنبه ۲۷ اسفند ساعت 07:57 یوسف نوری در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا و در پاسخ به این پرسش که وزارت آموزش و پرورش چه زمانی فعالیت‌های خود را به صورت Paper Less یا بدون استفاده از کاغذ انجام خواهد داد؟ گفت: به جز مکان‌هایی که خط ارتباطی وجود ندارد، سایر نقا

ofv'chvd \hkh - خبر گزاری پانا ,  یوسف نوری ,  مکاتبات بدون کاغذ آموزش و پرورش ,  ارم گستر

خبرگزاری پانا: رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش از حذف شدن کاغذ در سیستم اداری آموزش و پرورش تا پایان شهریورماه سال 92 خبر داد.

۱۳۹۱ یکشنبه ۲۷ اسفند ساعت 07:57 

یوسف نوری در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا و در پاسخ به این پرسش که وزارت آموزش و پرورش چه زمانی فعالیت‌های خود را به صورت Paper Less یا بدون استفاده از کاغذ انجام خواهد داد؟ گفت: به جز مکان‌هایی که خط ارتباطی وجود ندارد، سایر نقاط تا پایان شهریور ماه سال 92 خدمات خود را به این روش ارائه خواهند داد.

وی در پاسخ به این پرسش که فرایند حذف کاغذ بر چه بخش هایی بی اثر است، گفت: کتاب، معلم، مدرسه و تخته سیاه به عنوان عواملی که در یادگیری مؤثر است، مانند قبل استفاده خواهند شد.

نوری افزود: در این روش اتوماسیون مدارس در دو بخش تعریف خواهد شد که یک بخش آن گردش محتوا و دیگری اتوماسیون مدرسه در جهت مکاتبات اداری است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: به طور کلی مکاتبات اداری وزارت آموزش و پرورش تا پایان شهریور ماه سال 92 الکترونیکی خواهد شد. البته پایلوت این طرح در استان های تهران و کردستان در حال انجام است و بعد از سراسری شدن با نام اتوماسیون اداری شناخته می شود. 
 
 
 
]]>
افزایش 11 درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال 92/ رقم احتمالی 15 هزار و 500 میلیارد تومان 2013-03-17T13:40:56+01:00 2013-03-17T13:40:56+01:00 tag:http://gsboard.ir/post/40 Sadegh Akbari ۱۳۹۱ یکشنبه ۲۷ اسفند ساعت 08:18 به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، عظیم ترین وزارتخانه کشور با در اختیار داشتن چیزی حدود یک میلیون فرهنگی، بیش از 12 میلیون دانش آموز و نزدیک به یک میلیون فرهنگی بازنشسته نیازمند تخصیص اعتباراتی کافی است.همچنین نزدیک به 120 هزار مدرسه کشور که روزانه پذیرای دانش آموزان در نقاط مختلف کشور هستند، هزینه های بسیاری را در ابعاد گوناگون اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی نیازمند هستند.بودجه آموزش و پرورش در سال 1391 حدود 14 هزار میلیارد تومان بود که نسبت به سال گذشته ۱۳۹۱ یکشنبه ۲۷ اسفند ساعت 08:18 
خبرگزاری پانا ,  جی اس برد , بودجه سال 92 آموزش و پرورش , ارم گستر ,  هوشمند سازی

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، عظیم ترین وزارتخانه کشور با در اختیار داشتن چیزی حدود یک میلیون فرهنگی، بیش از 12 میلیون دانش آموز و نزدیک به یک میلیون فرهنگی بازنشسته نیازمند تخصیص اعتباراتی کافی است.

همچنین نزدیک به 120 هزار مدرسه کشور که روزانه پذیرای دانش آموزان در نقاط مختلف کشور هستند، هزینه های بسیاری را در ابعاد گوناگون اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی نیازمند هستند.

بودجه آموزش و پرورش در سال 1391 حدود 14 هزار میلیارد تومان بود که نسبت به سال گذشته خود در سال 1390 افزایش حدود 19 درصدی را شاهد بود.

اما در قانون بودجه سال 1392 که به مجلس شورای اسلامی رفته است، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حال بررسی ابعاد مختلف آن و سپس ارسال به کمیسیون تلفیق هستند.

فرهاد بشیری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا و در پاسخ به این پرسش که آیا میزان رشد و افزایش بودجه آموزش و پرورش در سال 92 مشخص شده است یا خیر؟ گفت: در بودجه ای که از سوی دولت برای مجلس آمده است، افزایش حدود 11 درصدی را شاهد هستیم.

وی افزود: آموزش و پرورش جایی است که باید در آن هزینه صورت گیرد و این بخش دارای ظرفیت های بالایی است و از طرفی باید اعتبارات بیشتری داشته باشد.

بشیری درباره رقم افزایش بودجه پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد بودجه آموزش و پرورش در سال 92 حدود 15 هزار و 500 میلیارد تومان باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: البته این بودجه باید در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد که به نظر می رسد همین رقم به تصویب برسد.
]]>
هوشمندسازی 2000 واحد آموزشی در پایتخت 2013-03-16T10:09:02+01:00 2013-03-16T10:09:02+01:00 tag:http://gsboard.ir/post/38 Sadegh Akbari تاریخ درج خبر:      91/08/30 عنوان:هوشمندسازی 2000 واحد آموزشی در پایتخت  به گزارش خبرگزاری پانا، محمود حسینی در شصت و پنجمین گردهمایی مدیران مناطق آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام این خبر افزود: در ادامه روند هوشمندسازی مدارس شهر تهران از 4099 واحد آموزشی، 2000 واحد در مسیر هوشمندسازی، گام های موثری در تجهیز سخت افزاری، آموزش نیروی انسانی و استفاده از محتواهای الكترونیكی برداشته و یا به صورت كلاسی هوشمند سازی شده است. وی اضافه كرد: تعداد هنرجویان سال ت تاریخ درج خبر:      91/08/30
 
عنوان:هوشمندسازی 2000 واحد آموزشی در پایتخت
 


به گزارش خبرگزاری پانا، محمود حسینی در شصت و پنجمین گردهمایی مدیران مناطق آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام این خبر افزود: در ادامه روند هوشمندسازی مدارس شهر تهران از 4099 واحد آموزشی، 2000 واحد در مسیر هوشمندسازی، گام های موثری در تجهیز سخت افزاری، آموزش نیروی انسانی و استفاده از محتواهای الكترونیكی برداشته و یا به صورت كلاسی هوشمند سازی شده است. وی اضافه كرد: تعداد هنرجویان سال تحصیلی 1391 هنرستان های شهر تهران در پایه دوم، 19 درصد رشد داشته است. حسینی كیفیت بخشی آموزش های عملی و نظری سال تحصیلی جاری و تمهیدات لازم در ابعاد آشنایی دانش آموزان پایه اول با آموزش های فنی و حرفه ای – كاردانش و ایجاد فضای جدید برای توسعه سال تحصیلی 93-92 از اولویت های سیاست آموزش و پرورش شهرتهران برشمرد. 

 

]]>
گزارش پانا از هوشمندسازی مدارس/ هوشمندسازی مدارس راهی برای همگام شدن با علم روز جهان/هوشمندسازی انقلابی در گچ و تخته 2013-03-14T10:06:08+01:00 2013-03-14T10:06:08+01:00 tag:http://gsboard.ir/post/36 Sadegh Akbari تاریخ درج خبر:      91/08/22 عنوان:گزارش پانا از هوشمندسازی مدارس/ هوشمندسازی مدارس راهی برای همگام شدن با علم روز جهان/هوشمندسازی انقلابی در گچ و تخته   به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، جوامع بشری با سرعت و شتاب بالایی به سمت فناوری های نوین و استفاده از رایانه مطابق علم روز حرکت می کنند و سعی دارند در کسب علم و تکنولوژی های پیشرفته از هم سبقت بگیرند. در قرن 21 انجام اکثر امور و مشاغل نیاز به دانش و مهارت های کامپیوتری دارد. برای همگام بودن با تاریخ درج خبر:      91/08/22
 
عنوان:گزارش پانا از هوشمندسازی مدارس/ هوشمندسازی مدارس راهی برای همگام شدن با علم روز جهان/هوشمندسازی انقلابی در گچ و تخته 
 


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، جوامع بشری با سرعت و شتاب بالایی به سمت فناوری های نوین و استفاده از رایانه مطابق علم روز حرکت می کنند و سعی دارند در کسب علم و تکنولوژی های پیشرفته از هم سبقت بگیرند. در قرن 21 انجام اکثر امور و مشاغل نیاز به دانش و مهارت های کامپیوتری دارد. برای همگام بودن با عرصه تکنولوژی های پیشرفته، نوع جدیدی از آموزش را باید دنبال کردکه تفاوت قابل ملاحظه ای با آموزش های سنتی دارد. وزارت آموزش و پرورش هر کشوری، به عنوان اولین و بنیادی ترین محیط یاد دهی – یادگیری می تواند در این امر به نحو مثبت و ارزنده ای وارد شود و با وارد کردن علم روز و فناوری های نوین به کلاس های درس در این عرصه به ایفای نقش بپردازد. در سالهای اخیر موضوع مدارس هوشمند به صورت جدی تر دنبال می شود و بحث های زیادی درباره اهمیت این موضوع شنیده می شود. به گزارش پانا، مدرسه هوشمند یک مدرسه و محیط آموزشی فیزیکی است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری رایانه می باشد و محتوای اکثر دروس الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن نیز هوشمند است. در مدارس معمولی، طرح درس معلم شامل مجموعه ای از دستورالعمل ها، برنامه های درسی، سؤالات تمرینات اضافه، امتحانات کلاسی و ... می شود. اما در مدارس هوشمند علاوه بر این موارد، معلم از مواد آموزشی چندرسانه ای شامل فیلم، عکس، صدا، اسلاید و ... استفاده می کند تا کیفیت و ماندگاری آموزش را ارتقا بخشد. توجه و نگاه به مقایسه سطحی مدارس معمولی و مدارس هوشمند، اهمیت و ضرورت وجود مدارس هوشمند و استفاده از تکنولوژی های روز در مدارس را به خوبی نشان می دهد. طبیعی است فردی که از همان ابتدای دوران تحصیل خود همراه و همگام با علم و دانش روز از فناوری های نوین و ارتباطات به نحو مثبت و مطلوب بهره برده باشد، از قافله جامعه جهانی عقب نخواهد ماند. کشور مالزی در سال 1998 برای نخستین بار مدارس هوشمند را در نظام آموزش و پرورش راه اندازی کرد. یادآور می شود؛ شورای عالی آموزش و پرورش کشور ما نیز در سال 1380 موضوع مدارس هوشمند را برای نخستین بار مطرح کرد که با تایید و تصویب در این شورا مقرر شد از سال 81 این مدارس راه اندازی شوند اما به دلایلی کار متوقف شد تا اینکه با تا

]]>
دریافت پول از دانش‌آموزان مجوز گرفت 2013-03-13T10:05:31+01:00 2013-03-13T10:05:31+01:00 tag:http://gsboard.ir/post/35 Sadegh Akbari تاریخ درج خبر:      91/08/21 عنوان:دریافت پول از دانش‌آموزان مجوز گرفت  اایستادن حمیدرضا حاجی بابایی در حلقه خبرنگاران در حاشیه همایش روز ملی خانواده كافی بود كه او از گلایه برخی اولیا به‌خاطر دریافت پول به بهانه هوشمندسازی مدارس باخبر شود و برخلاف مواضع قبلی‌اش موضعگیری كند و با قاطعیت بگوید كه اگر مدیران بابت هوشمند كردن مدارس از اولیا پول بگیرند اشكالی وجود ندارد. وزیر البته بر این تبصره شفاهی یك تبصره دیگر هم وارد كرد و مثل كسی كه محتاطانه اعلام نظر می‌كن تاریخ درج خبر:      91/08/21
 
عنوان:دریافت پول از دانش‌آموزان مجوز گرفت
 


اایستادن حمیدرضا حاجی بابایی در حلقه خبرنگاران در حاشیه همایش روز ملی خانواده كافی بود كه او از گلایه برخی اولیا به‌خاطر دریافت پول به بهانه هوشمندسازی مدارس باخبر شود و برخلاف مواضع قبلی‌اش موضعگیری كند و با قاطعیت بگوید كه اگر مدیران بابت هوشمند كردن مدارس از اولیا پول بگیرند اشكالی وجود ندارد. وزیر البته بر این تبصره شفاهی یك تبصره دیگر هم وارد كرد و مثل كسی كه محتاطانه اعلام نظر می‌كند، توضیح داد كه این مجوز فقط برای مدیرانی است كه از هوشمندسازی برای برنامه‌های فوق برنامه و ارتقای كیفیت كلاس و مدرسه استفاده می‌كنند. اما ناگفته پیداست كه چنین مجوزی با این‌كه شفاهی است و دستورالعملی كتبی ندارد برای مدیران مدارس كه تاكنون همواره با كمبود بودجه دست و پنجه نرم كرده‌اند، روزنه‌ای باز می‌كند تا آنها بدون ترس از توبیخ شدن یا مورد اعتراض والدین قرار گرفتن تقاضای وجه كنند. البته برخی مدارس كشور آنچنان با تنگنای مالی روبه‌رو هستند كه از مدیرانشان خبر می‌رسد كه حتی توان پرداخت قبض‌های آب و برق و گاز را نیز ندارند و به همین علت بعید نیست كمك‌های نقدی كه به بهانه هوشمندسازی مدارس از اولیا دریافت می‌شود صرف چاله‌های كنده شده از قبل نشود. مدرسه هوشمند، فرمانروایی رایانه مدرسه هوشمند برای ما یك واژه جدید است، اما جرقه آن 28 سال پیش در دانشگاه هاروارد زده شد. وقتی دیوید پركینز و همكارانش این طرح را تدوین كردند و تصمیم گرفتند مدارس را بافناوری اطلاعات و ارتباطات مدیریت كنند چند مدرسه را گلچین كردند و بتدریج هوشمندسازی را در آنها پیاده كردند. مدرسه هوشمند مدرسه‌ای است كه در كنار تمام امكانات فیزیكی مورد نیاز، برای كنترل و مدیریت امور داخلی‌اش از رایانه استفاده می‌كند به طوری كه محتوای بیشتر درس‌ها در این مدارس الكترونیكی است و نظارت و ارزشیابی در آنها هوشمند است. در این مدارس سیستم روی رایانه مركزی مدرسه نصب می‌شود و با اتصال به خطوط تلفن متعدد در طول شبانه‌روز خدمات ارائه می‌دهد. با استفاده از این سیستم دانش‌آموزان، والدین، معلمان و كادر مدرسه در تعاملی 24 ساعته باهم قرار می‌گیرند و از این طریق دست به پرسش و پاسخ و تبادل اطلاعات می‌زنند. گفته می‌شود مدارس هوشمند هیچ‌گاه تعطیل نیست و این جمله به این علت گفته می‌شود كه هر دانش‌آموز بااستفاده از رایانه‌

]]>
وزیر آموزش و پرورش خبر داد: جذب بیشترین دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در رشته آموزش ابتدایی/ تاكید بر هوشمندسازی در مدارس ابتدایی 2013-03-12T10:04:53+01:00 2013-03-12T10:04:53+01:00 tag:http://gsboard.ir/post/34 Sadegh Akbari تاریخ درج خبر:      91/08/17 عنوان:وزیر آموزش و پرورش خبر داد: جذب بیشترین دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در رشته آموزش ابتدایی/ تاكید بر هوشمندسازی در مدارس ابتدایی   به گزارش خبرگزاری پانا، حمیدرضا حاجی‌بابایی عصر روز چهارشنبه در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی سراسر كشور در باشگاه فرهنگیان تهران با اشاره به اینكه تحول در آموزش و پرورش یك ضرورت است، گفت: 70 سیاست تحولی برای آغاز سال تحصیلی اجرایی شد تا در اول مهر مشكلی به وجود نیاید. وی با اشاره به این‌كه س تاریخ درج خبر:      91/08/17
 
عنوان:وزیر آموزش و پرورش خبر داد: جذب بیشترین دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در رشته آموزش ابتدایی/ تاكید بر هوشمندسازی در مدارس ابتدایی 
 


به گزارش خبرگزاری پانا، حمیدرضا حاجی‌بابایی عصر روز چهارشنبه در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی سراسر كشور در باشگاه فرهنگیان تهران با اشاره به اینكه تحول در آموزش و پرورش یك ضرورت است، گفت: 70 سیاست تحولی برای آغاز سال تحصیلی اجرایی شد تا در اول مهر مشكلی به وجود نیاید. وی با اشاره به این‌كه سخت‌ترین بخش تحول مربوط به دوره ابتدایی است، اظهار كرد: دوره ابتدایی محور برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش است. وزیر آموزش و پرورش با تاكید بر این‌كه بر اساس سند تحول بنیادین، نظام رتبه‌بندی جایگاه معلمان را مشخص خواهد كرد، افزود: ایجاد نظام جذب معلم از دیگر اقداماتی است كه در آینده اجرایی خواهد شد. حاجی‌بابایی با بیان اینكه حدود 7 میلیون دانش‌آموز در دوره ابتدایی تحصیل می‌نمایند، ادامه داد: این رقم حدود 60 درصد دانش‌آموزان كشور است و این امر نشانگر جایگاه دوره ابتدایی در نظام تعلیم و تربیت كشور است. وی بیان كرد: اقدامات تحولی صورت‌گرفته در آموزش و پرورش باید برای همگان بازگو شود تا از اثرات نیك آن مطلع گردند. وزیر آموزش و پرورش با تاكید بر این‌كه نگاه به آموزش و پرورش باید تغییر كند، اظهار كرد: اولین گام در این مسیر باید از معلمان آغاز شود. وی با اشاره به این‌كه در آموزش و پرورش به دنبال ارتقای عزت معلمان هستیم، اظهار كرد: نوع نگاه به دانش‌آموز در نظام تعلیم و تربیت نگاه تربیتی است و پایه‌گذاری آن از دوره ابتدایی شروع می‌شود. حاجی‌بابایی با اعلام اینكه اولویت ساخت و واگذاری مدارس جدید با دوره ابتدایی است، افزود: گروه‌های آموزشی دوره ابتدایی نیز در آینده به تناسب نیاز افزایش و تقویت خواهند شد. وی با اعلام اینكه در طول 3 سال گذشته تعداد میزان هنرجویان هنرستان‌ها به 45 درصد رسیده است، تصریح كرد: اول مهر ماه سال آینده این میزان به 50 درصد نیز خواهد رسید كه البته این امر تا 70 درصد نیز امكان‌پذیر است. وی اضافه كرد: هوشمندسازی در دوره ابتدایی امری ضروری است و 60 هزار كلاس پایه ششم نیز باید طی 2 سال آینده به فناوری‌های نوین مجهز شود. وی خاطرنشان كرد: با مدیریت نیروی انسانی می‌توان كیفیت استقرار نظام آموزشی 3-3-6 را افزایش داد. 

]]>
دبیرستان البرز به خانواده GS-Board پیوست 2013-03-11T10:09:37+01:00 2013-03-11T10:09:37+01:00 tag:http://gsboard.ir/post/39 Sadegh Akbari تاریخ درج خبر:      91/09/07 عنوان:دبیرستان البرز به خانواده GS-Board پیوست  دبیرستان البرز تهران ، ماندگارترین دبیرستان ایران پس از بررسی و تحقیقات گسترده در زمینه تجهیزات هوشمند سازی موجود در بازار ، GS-Board را بعنوان برند برتر انتخاب و کلاسهای خود را با برد های GS-Board تجهیز نمود . مدیریت شرکت ارم گستر ضمن استقبال از تصمیم این دبیرستان نمونه کشور امیدوار است این حسن انتخاب دبیرستان البرز بعنوان الگویی موفق برای سایر مراکز آموزشی کشور قرار بگیرد. تاریخ درج خبر:      91/09/07
 
عنوان:دبیرستان البرز به خانواده GS-Board پیوست
 


دبیرستان البرز تهران ، ماندگارترین دبیرستان ایران پس از بررسی و تحقیقات گسترده در زمینه تجهیزات هوشمند سازی موجود در بازار ، GS-Board را بعنوان برند برتر انتخاب و کلاسهای خود را با برد های GS-Board تجهیز نمود . مدیریت شرکت ارم گستر ضمن استقبال از تصمیم این دبیرستان نمونه کشور امیدوار است این حسن انتخاب دبیرستان البرز بعنوان الگویی موفق برای سایر مراکز آموزشی کشور قرار بگیرد.

]]>
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا: امسال پایه ششم ابتدایی در اولویت هوشمندسازی است 2013-03-10T10:04:12+01:00 2013-03-10T10:04:12+01:00 tag:http://gsboard.ir/post/33 Sadegh Akbari تاریخ درج خبر:      91/08/16 عنوان:معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا: امسال پایه ششم ابتدایی در اولویت هوشمندسازی است   فاطمه قربان در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا و با اشاره به بحث هوشمند سازی مدارس ابتدایی گفت: هوشمندسازی مدارس ابتدایی را تقریباً از سال گذشته شروع کرده ایم، اما امسال در بحث هوشمندسازی اولویت را پایه ششم ابتدایی قرار داده ایم. وی با بیان این که هوشمند سازی مدارس قبل از این که پایه ششم ابتدایی ایجاد شود و در تاریخ درج خبر:      91/08/16
 
عنوان:معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا: امسال پایه ششم ابتدایی در اولویت هوشمندسازی است 
 


فاطمه قربان در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا و با اشاره به بحث هوشمند سازی مدارس ابتدایی گفت: هوشمندسازی مدارس ابتدایی را تقریباً از سال گذشته شروع کرده ایم، اما امسال در بحث هوشمندسازی اولویت را پایه ششم ابتدایی قرار داده ایم. وی با بیان این که هوشمند سازی مدارس قبل از این که پایه ششم ابتدایی ایجاد شود و درسی با عنوان کار و فناوری درنظر گرفته شود، مدنظر بوده است افزود: معتقدیم که دانش آموز امروز را نمی توانیم با شیوهای سنتی و فقط به روش سخنرانی در کلاس آموزش دهیم. معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ادامه داد: با وجود فناوری های نوین در کلاس طبیعتاً دانش آموز از تمام حواس شنیداری، دیداری گفتاری و لامسه خود استفاده می کند و در نتیجه یادگیری با تعمیق بیشتری انجام می شود و ماندگارتر می شود. وی با بیان اینکه دانش آموز از طریق فناوری های نوین آموزش می بیند که به اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا کند، اظهارکرد: هوشمند سازی مدارس کمک می کند تا دانش آموز مهارت استفاده از فناوری های نوین را کسب کند و بدین ترتیب بتواند از اطلاعات و یافته های علمی که از طریق اینترنت و اینترانت به دست می آورد، استفاده کند. قربان با اشاره به اینکه هوشمند سازی مدارس به ارتقای علمی دانش آموز کمک می کند افزود: با این رویکرد هوشمند سازی مدارس را تقریبا از سال 89 شروع کردیم و به مدارس ابتدایی اعلام کردیم تا کار هوشمند سازی را شروع کنند که درادامه اقدامات خوبی هم در این راستا انجام شد. امسال هم تصمیم داریم که در همه مدارس با همان قدرت و قوت کار هوشمند سازی را ادامه دهیم، منتها با توجه به این که درس کار و فناوری برای پایه ششم ابتدایی در نظر گرفته شده است الویت را پایه ششم ابتدایی قرار داده ایم تا آموزش این درس بهتر انجام شود . وی اضافه کرد: به استانها هم اعلام کردیم که هوشمند سازی مدارس برای پایه ششم ابتدایی در الویت قرار گیرد تا دانش آموز ابتدایی بتواند مهارت کافی را برای استفاده بهینه از فناوری های نوین در جهت دانش افزایی و یافته های علمی خودش کسب کند. معاون آموزش ابتدایی با بیان این که تقریبا درصد بالایی از مدارس ابتدایی به امکانات هوشمندسازی مجهز شدند، اظهار کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه همه پایه های مدارس ابتدایی در سراسر کشور هوشمند خواهند شد. وی تصریح کرد

]]>